På denna sida hittar du dina rättigheter och regler för returvaror på Almaochli-am.se

Almaochliam.se har 30 dagar full returpolicy. De 30 dagarna börjar den dag då din vara kommer fram. Skriv en e-postl till hej@almaochliam.se med önskan om att skicka varan i retur. Den information som du måste skicka i posten är ditt beställningsnummer och vilken vara(or) det handlar om. När du skickar oss en e-post har du 14 dagar från den dag du skickat e-posten för att skicka paketet tillbaka till oss.

Om du vägrar att acceptera ditt paket eller väljer att inte hämta det är det inte orsak nog till att det ses som en retur. Om du inte returnerar paketet själv kommer Almaochli-am.se att debiteras för kostnaden. När varorna är mottagna av Almaochliam.se dras detta belopp från värdet av returvarorna. Fraktkostnaden är 99 kr. Vi påminner dig om att returpriserna varierar i olika länder.

 

När du skickar ditt paket

Om du skickar tillbaka ditt paket, se till att det är ordentligt förseglat. Det är du som kund som ansvarar för att returnera varorna i tillfredsställande skick som vid mottagelsen från Almaochliam.se. Det är viktigt att du antingen skickar din beställningssedel med eller på annat sätt informerar om ditt beställningsnummer. Om ingen information ingår i paketet kan varan inte behandlas.

När du skickar ditt paket är det du som avsändare som ansvarar för sändningen. Det vill säga om paketet bryts eller försvinner under sändningen är dus om avsändaren ansvarig. Vi rekommenderar därför att du får ett kvitto för att ditt paket har skickas. Du är ensam ansvarig för kostnaden för att returnera dina varor.

Returpaketet får inte skickas med postförskott eftersom vi inte accepterar att mottaga din vara/paket. Vi påpekar också att om fel adress är skrivet accepterar vi inte ditt paket. Om ditt paket skickas som ett brev måste ditt paket kunna komma in i en vanlig postlåda. Om du skickar det som normalt brev och paketet är för stort till en brevlåda, skickar Bring / GLS paketet tillbaka till dig.

 

Almaochliam.se rekommenderar även att du alltid skickar med GLS eller Bring. Du kan köpa en retursedel för Bring här och GLS här: https://return.shipmondo.com/liamsse. Tyvärr upplever vi ibland att GLS / Bring inte hittar vår adress och paketet skickas tillbaka till avsändaren. Om det händer kan Almaochliam.se tyvärr inte hållas ansvarigt för detta, och det är för köparens eget konto att åter skicka paketet.

Kom alltid ihåg att följa frakrfirmats krav på storlekarna på paket. Du hittar dem på deras webbplatser. Om dessa krav inte respekteras får du paketet igen. Almaochliam.se kan inte hållas ansvarig för detta och ny retur sker på köparens bekostnad.

Du kommer endast att vara ansvarig för eventuella försämringar i värdet av de varor som orsakas av hantering annat än vad som är nödvändigt för att bestämma varornas karaktär, egenskaperna och hur det fungerar. Med andra ord kan du prova produkten på samma sätt som om du provar den i en fysisk butik, men du får inte ta den i faktisk användning. Om varan användts utöver vad som beskrivs ovan anser vi det som använt, vilket innebär att vid avbeställning får du endast del eller inget av köpsbeloppet, beroende på varans kommersiella värde. OBS! När du returnerar en produkt måste originalförpackningen vara med. Om den ursprungliga förpackningen saknas kommer det att ses som en nedskrivning och 100 kr kommer att dras av per artikel av de varor som skickas retur utan förpackning. Vid retur av Cocoon Company-produkter måste den medföljande förpackningen / kartong, band skickas medvarorna, annars kommer du att dras upp till 200 SEK från ditt köpsbelopp, vilket du inte kommer att få retunerat.

 

Byta en vara

Om du vill byta ut en vara måste du besöka vår hemsida www.almaochliam.se och göra ett nytt köp på den vara du vill ha istället. Om du skriver till oss i tid kan vi avbryta din gamla order innan vi skickar den till dig. På så sätt undviker du att betala en returlabel för ditt oönskade vara. Kom ihåg att du är ansvarig för att returnera en oönskad vara och att det måste vara i originalförpackning och i tillfredsställande skick / oanvänd som när du mottog den.

 

Ta emot returvaror från dig

När vi har fått din vara överförs beloppet till det tillhörande kreditkortet som används för inköpet. Du kan räkna med att få pengarna tillbaka inom 7 arbetsdagar. Vid upptagna tider kan det ta upp till 14 dagar innan du får pengarna tillbaka.

 

Reklamationer

Om din vara är en reklamation kan du skicka en e-post till hej@almaochliam.se där vi ska bedöma om det är en reklamtion. Vi ber dig att skicka tydliga bilder på den defekta produkten och förklara problemet i posten. Detta måste ske så att vi kan utföra bästa möjliga service för dig så snart som möjligt.

När du skickar en e-post till oss ber vi dig att antingen bifoga din orderbekräftelse eller ordernummer så att vi kan hjälpa dig snabbt och bäst.

 

Köp av retursedel

Det kostar 79,00 kr för att köpa en retursedel. Kom ihåg att som avsändare är du alltid ansvarig för paketet. Vi rekommenderar att du får ett kvitto från Bring-paketetshop efter att du har levererat ditt paket i affären.

Du kan köpa din retursedel här: https://return.shipmondo.com/liamsse

Returer ska skickas till:

Liams | Tobaksväg 20 | 2860 Søborg Danmark

 

Klagan

Om du vill klaga kan du kontakta hej@almaochliam.se eller hos Hallå Konsument.

 

LMB Butiker APS, Tobaksvejen 20, 2860 Søborg